Baner

morze

Otranto

W podróż poślubną z chłodnego Szczecina poleciałam z mężem do ciepłego BARI na południe Włoch. Po wylądowaniu na lotnisku, wypożyczyliśmy malutkie ekonomiczne auto, żeby się poruszać po wąskich uliczkach. To był strzał w dziesiątkę. Tego samego dnia wyruszyliśmy w kierunku hotelu w centrum Bari.  Po odebraniu kluczy z pokoju, wybraliśmy się do restauracji, wzięliśmy ofertę za 10 euro bez ograniczeń. Na początku kelner podał nam ponad 10 talerzy z różnymi przystawkami: małże, szynka parmeńska, fasola po włosku, risotto, ser mozarella i wiele innych smakołyków. Już po tym byliśmy najedzeni, a to jeszcze nie koniec... Dostaliśmy prawdziwą włoską pizzę. Super lokal, fantastyczny klimat oraz sympatyczni Włosi. Następnie wróciliśmy do hotelu na nocleg.

mo2 1

Polignano a Mare

Następnego dnia rano wyruszyliśmy z hotelu w kierunku miasta LECCE. Po drodze zatrzymaliśmy się w niewyobrażalnie pięknym miasteczku POLIGNANO A MARE. Zobaczyliśmy całe mnóstwo urokliwych uliczek, imponujące klify oraz most, z którego rozciąga się niesamowity widok na plażę ukrytą między skalistymi klifami. Kolejna miejscowość to MONOPOLI A MARE-przepiękne miasteczko zbudowane z białego wapienia i marmuru. Tam zatrzymaliśmy się na włoską kawę :)

mo3

Wypożyczone Auto :),  Alberobello

Po południu wyjechaliśmy do ALBEROBELLO - najsłynniejsza uliczka z domkami trulli.

Potem spędzilismy czas u mojej koleżanki Edi. Znamy sie jeszcze od liceum i razem studiowałysmy. Teraz mieszka z partnerem Włochem. Mają ślicznego synka. Edi zrobiła dla nas włoskie danie spagetti. Było bardzo pyszne!! :)

mo4

Lecce

Następnego dnia czas spędziliśmy w jednym najpiękniejszym barokowych miast w Europie LECCE.

Kolejnego dnia wyjechaliśmy na południe od Lecce do OTRANTO. Miasteczko miało bajkową starówkę i katedrę, w której znajduje się jedna z największych mozaik na świecie!

mo5

Leuce

Następny przystanek LEUCE, która jest najbardziej wysuniętym na południe miejscem włoskiego buta.

mo6

Ostuni

Ostatni dzień przed odlotem zwiedziliśmy miasto OSTUNI. Już od razu zrobiło na nas piorunujące wrażenie, osadzone na górze, białe, wyłaniające się z oddali miasto. Chodząc po ulicach mieliśmy wrażenie, że tu czas się zatrzymał.

Było cudownie!! :) :)

Pozdrawiam WAS wszystkich! :)